Club

Ook het komende jaar zal de club weer draaien. De jongeren krijgen hiervoor zelf een uitnodiging. Aarzel niet en kom gerust. Het zijn geweldige avonden! Heb je geen uitnodiging ontvangen en wil je eens een keertje komen kijken, verstuur dan hier een berichtje.

Club Stad

In Vollenhove is dit siezoen gestart met What's Up Kids! Leuke activiteiten voor de kinderen uit groep 6, 7 en 8 van de basisschool. Voor de oudere jeugd is er What's Up Teens! Binnenkort starten we weer! Hou deze website in de gaten voor het programma!

kids

What's up Kids

We hebben een mooi programma voor het hele jaar opgesteld voor Kids die in de groepen 6, 7 en 8 van de Basisschool zitten. What’s Up betekent dat wij geloven dat God boven in de hemel woont en voor ons zorgt. What’s Up betekent ook “Hey hoegaat het met je?” in Engelse taal. Doordat we met elkaar op een vriendschappelijke manier omgaan leren we elkaar en Hem ook op een andere manier kennen dan alleen op zondag tijdens Kerk/ - en Tienerdienst of op school.

Ten tijde dat dit boekje uitkomt, hebben wij de eerste activiteit gehad, n.l. een grote gezellige Bingoshow! Wij hopen samen er een mooi Kids seizoen ervan te maken!

Voor vragen en opgave kunt u een mail sturen aan:
whatsupvollenhovekids@gmail.com

teens

What’s up Teens?

What’s up is het gezamenlijke jeugdwerk van de hervormde en gereformeerde gemeentes in Vollenhove. What’s up bestaat uit What’s up Kids voor de jongere kinderen en What’s up teens voor de tieners. What’s up betekend letterlijk de vraag; ‘wat is er boven?’ en het is een groet zoiets als; ‘hoe is het?’. Die twee dingen is ook precies wat What’s up Teens wil zijn. Je eigen plek waar je elkaar (de andere tieners) kunt ontmoeten. En waar je ook God ontmoet door samen bezig te zijn met de vraag wat er boven is.

Op What’s up Teens doe je sommige dingen met alle tieners te gelijk, en andere dingen met tieners van je eigen leeftijd. Om tieners van je eigen leeftijd te ontmoeten zijn er binnen What’s up Teens twee groepen. De 12+ en de 16+ groep.

• De 12+ groep is vanaf de brugklas tot je ongeveer 15 bent.
  • En ben je 16 jaar of ouder dan ga je naar de 16+ groep.

Je leeftijd is slechts een indicatie. Als al je vrienden al in een bepaalde groep zitten dan ben jij uiteraard ook welkom in diezelfde groep.

Waar kun je aan mee doen?

What’s up Teens bestaat uit de vier onderdelen die hier onder staan. Als je niet altijd kunt of wilt mag je ook je eigen pakket samenstellen met de onderdelen die je leuk vindt. Als je nog niet eerder bij What’s up Teens bent geweest mag je ook eerst overal een paar keer kijken en dan bepalen wat je gaat doen.

Thuis. (catechisatie)

Thuis is de plek waar je stilstaat bij de vraag; wat houdt het in om gelovig te zijn en hoe kun je daar zelf mee aan de slag? Als je hier met de tieners uit je eigen groep over nadenkt mag je iets moois ontdekken. Namelijk dat iedereen zich thuis mag voelen bij God en Zijn gemeente. Je thuis voelen als tiener gaat het snelst als je bij andere tieners bent. Die andere tieners en vrienden die net als jij gelovig zijn, ontmoet je op thuis.

Club.

Je thuis voelen bij een groep gelovige tieners kan door samen na te denken over God. Door ook samen dingen te doen, beleef je nog meer hoe het is om met elkaar gelovig te zijn. Op club combineer je die twee dingen. Een deel van de avond gaan we aan de slag met een thema wat direct of indirect met geloven te maken heeft. Het andere deel van de avond vullen we met iets actiefs. En dat kan van alles zijn; iets maken, een spel, een opdracht buiten etc. Daarnaast gaan we opzoek naar dingen die je bewust kunt doen omdat je gelovig bent.

Activiteiten

Naast ‘gewoon’ club organiseren we door het jaar een aantal grote activiteiten waar je aan mee kunt doen. Sommige activiteiten staan helemaal in het teken van het geloof, zoals Sirkelslag en de Paaschallenge. Bij de Paaschallenge ga je een avond en een hele nacht via allerlei opdrachten een deel van het paasverhaal beleven. Er zijn ook activiteiten die we gewoon doen omdat het leuk is, bijv. What’s Op Actief en Jachtseizoen en afsluitend een weekend weg!

Clubdienst.

God zelf noemt de kerk Zijn huis en Hij zegt dat de kerk de plek is waar je het dichts bij Hem bent. Kunnen we ons dan echt thuis voelen bij God als we nooit bij Hem thuis willen zijn? Vanuit club willen we samen met jullie verkennen hoe we ons ook thuis kunnen voelen in het huis van God. Maar dan wel op een club manier. Anders dan anders en met een mooie activiteit na afloop. Hoe de dienst er uit gaat zien dat mogen jullie zelf bepalen. Bijna alles mag. Zolang we niet vergeten dat we nog steeds bij God thuis zijn mag iedereen merken dat God tieners over de vloer heeft.

Als je nog vragen hebt of je ergens voor wil aanmelden mag je bellen of appen naar;

Henk Rook: 06-18949012

Heb jij de uitnodiging gemist, download hier dan je uitnodiging

Ben jij benieuwd wat er dit seizien allemaal gaan doen kijk dan snel in het programma

We hopen je snel te ontmoeten bij What’s up Teens.