Armoedeactie

De Hervormde Gemeente Vollenhove/Sint Jansklooster houdt op zaterdag 15 april een armoedeactie.

Deze actie wordt gehouden op het Kerkplein bij de Grote Kerk in Vollenhove. Een grote rommelmarkt, verkoop van o.a. koffie, thee, taarten, pannenkoeken, hamburgers en kniepertjes. Activiteiten zoals Oud Hollandse spelletjes, Springkussen, Gladiatorenspel, Tulpenverkoop, Rad van Avontuur en Het Vollenhoofsch Visserskoor komt optreden om 13.30 uur en 14.30 uur.

Voor de kinderen is er een stempelkaart voor 6 spellen. Bij volle kaart gratis drinken en popcorn en kans om een prijs te winnen. Kortom een gezellige dag voor jong als oud.

De gehele opbrengst van al deze acties komen ten goede voor het diaconieproject werkweek Albanië. Jongeren uit onze gemeente gaan dit jaar in de herfstvakantie naar Albanië. De opbrengst  wordt besteed aan voedselpakketten en brandhout  voor de gemeente van Erseke, renovatie van een heel nieuw dak voor de familie Munnelari.

We sluiten dit weekend af met op zondag 16 april een kerkdienst onder begeleiding van de worshipband Smeding uit Kollumerzwaag. De dienst wordt gehouden om 10 uur in de Grote kerk te Vollenhove. Na de dienst is er gelegenheid voor een kop koffie of thee, voor elk kopje doneert de diaconie een euro voor het goede doel.

Iedereen is van harte uitgenodigd voor het gehele weekend.  Zien wij u en jouw dan ook ?

Armoede