Kun je nog zingen, zing dan mee op 30 april t.b.v. OekraĂŻne

Zaterdagavond 30 april is er een muzikale avond in de grote kerk van Vollenhove. Het is een avond met veel samenzang. Het orgel en de piano worden bespeeld door Johan Bredewout.

De opbrengst is voor de stichting “ Dorotty Oekraïne “om te besteden aan noodhulp in Oekraïne.

Het geheel staat in het teken van 4 en 5 mei én van Koningsdag.Eerst wordt er stilgestaan bij bezetting en bevrijding, een thema dat nu nog meer dan anders aanspreekt vanwege de oorlog en de dreiging vanuit Rusland. Samenzang o.a. uit “Valerius Gedenck-klank”.

Ook wordt het prachtige “Nightfall in Camp” gespeeld, waarbij de melodie van “Heer wees mijn gids “wordt gecombineerd met de bekende trompetsignalen van “The Last Post”

Na de volksliederen van onze bevrijders én van de Oekraïne gaan we op de vrolijke toer met liederen uit ” Kun je nog zingen, zing dan mee”, de  “Sound of Music” en een zeer bekende mars van Strauss, gespeeld op het orgel.  De avond wordt afgesloten met het zingen van het Wilhelmus.

De toegang bedraagt €7,50. De organisatie hoeft geen kosten te maken dus de gehele opbrengst is voor het goede doel.

Kunt u nog zingen?

Zing dan mee op 30 april in de grote kerk van Vollenhove! Aanvang 19:30 uur.

kerk